mandag 22. juli 2013

Deilig kyllingmiddag med ingefær og parmesan

Hei hei!

Beklager for litt treig blogging i det siste, er ikke akkurat rask av meg hehe. Men her er oppskrift på en middag jeg synes er kjempegod! Du trenger:

- Kylling (eller laks da det er like godt)
- Pasta/ris/quinoa (her valgte jeg å bruke glutenfri pasta)
- Ca. 1/2 økologisk ingefærrot 
- 1/2 - 1 lime
- Krydder som timian, hvitløk og oregano + salt og pepper
- Parmesanost
- Økologiske spirer som f.eks. solsikke-og bønnespirer eller avocado

Til sausen:
-1 kartong med "Oatly" havrematfløte
- Soft spesial melke-og soyafritt smør

Pastaen settes til koking mens kyllingen skjæres opp og stekes i biter i panne. Laksen kan stekes hel på 200 grader i ca. 15 min og deles opp i pastaen etterpå. Krydres før eller etter steking. Når maten er ferdig stekt strøs raspet ingefær over sammen med litt lime. Jeg er glad i mye lime så jeg kan fort bruke 1 hel lime, så der er det bare å smake seg til. 

Til pastaen lages sausen basert på 1 havrefløtekartong fra "Oatly" samt melke-og soyafritt smør (Soft spesial). Dette kokes sammen og blandes inn med den ferdigkokte pastaen. Kjøttet tilsettes sist. Til slutt har jeg på parmesanost og noe grønt godt no-her spirer :) Bacon er også veldig godt til!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar